Przerwa w dostawie prądu to zazwyczaj dla nas niemiłe zaskoczenie. Sprawia, że nie możemy gotować na kuchence indukcyjnej, podładowanie urządzeń elektronicznych staje się niemożliwe, a wieczorem może zmusić nas do przejścia na oświetlenie jakiego używali nasi przodkowie czyli takie za pomocą świeczki. Awaria prądu może mieć różne przyczyny. Problem może leżeć w naszej wewnętrznej instalacji, instalacji całego budynku (bloki) lub w sieci dystrybucyjnej. W tym wpisie skupię się na tych ostatnich. Dowiesz się, gdzie sprawdzić, kiedy energia elektryczna w Twoim gniazdku powróci,  oraz gdzie dzwonić kiedy zdarzy się brak prądu.

Pamiętaj: Zanim będziesz chciał dokonać zgłoszenia awarii dystrybutorowi energii to upewnij się czy problem nie leży w Twojej instalacji lub instalacji budynku:

  • Sprawdź bezpieczniki w swojej tablicy rozdzielczej
  •  Zabezpieczenia przy liczniku energii elektrycznej
  • Zapytaj sąsiadów czy u nich awaria również występuje (jeśli awaria dotyczy jednego budynku, który składa się z wielu mieszkań to warto skontaktować się najpierw z zarządcą)

Gdzie sprawdzić awarie prądu?

W pierwszej kolejności upewnij się, który Operator Systemu Dystrybucyjnego (OSD) odpowiedzialny jest za przesyłanie prądu do Twojej instalacji. Pamiętaj, że sprzedawca to nie to samo co dystrybutor. Energię możesz kupować od innej firmy ale dystrybutor jest niezmienny i związany jest z Twoim miejscem zamieszkania. W Polsce mamy 5 głównych dystrybutorów. Są nimi: ENEA, ENERGA, PGE, Innogy (dawniej RWE) oraz TAURON.

Przerwy w dostawie prądu mapa
Mapa Operatorzy systemu dystrybucyjnego

Awarie prądu oraz planowane wyłączenia sprawdzisz na poszczególnych stronach internetowych dystrybutorów energii:

ENEA
Planowe wyłączenia:       www.wylaczenia-eneaoperator.pl
Awarie                                www.wylaczenia-eneaoperator.pl/awarie

ENERGA

Awarie, wyłączenia          www.energa-operator.pl/uslugi/awarie-i-wylaczenia

PGE

Wyłączenia                       www.pgedystrybucja.pl/planowane-wylaczenia

Innogy (dawniej RWE)

Awarie, planowe wyłączenia     www.innogystoenoperator.pl

TAURON

awarie, planowe wyłączenia     www.tauron-dystrybucja.pl/wylaczenia

Pogotowie energetyczne
Czyli gdzie dzwonić w razie braku prądu?

Awaria prądu, przerwy w dostawie, brak prądu

Brak prądu możemy zgłosić na pogotowie energetyczne. Dostępne jest pod numerem 991. Numer jest dostępny dla wszystkich, niezależnie od tego jaki dystrybutor dba o Twoją sieć energetyczną. Przerwy w dostawie oraz wszelkie zagrożenia związane z infrastrukturą energetyczną możesz przekazać właśnie na tej infolinii. Zgłoszenie z pewnością trafi do właściwej firmy. Na numer 991 można dzwonić 24 godziny na dobę, przez wszystkie dni w roku. Dodatkowo w zależności od dystrybutora dostępne są również różne inne formy kontaktu takie jak:

  • sms
  • formularz kontaktowy na stronie internetowej
  • e-mail
  • infolinia dystrybutora- specjalnie dedykowany do zgłoszeń numer telefonu danego dystrybutora
Informacje odnośnie formy kontaktu z poszczególnymi firmami znajdziesz w odnośnikach, które zostały podane wcześniej.

Warszawa | Wrocław | Kraków | Gdańsk | Poznań | Łódź | Białystok | Szczecin | Katowice | Lublin | Gdynia |Bydgoszcz | Rzeszów | ENEA | ENERGA | PGE | Innogy | Taron |

Udostępnij artykuł
  • Post category:Prąd
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze